Beskriv dig med bilder

Varför var det ingen som varnade mig? -"När du sitter ting måste du åka iväg på teambuilding och sitta på din rumpa i tre dagar i sträck och prata om hur ni måååååååååår på arbetet. Och sen ska det avslutas med att ni plockar upp ett vykortshelvete från ett golv som ska beskriva dina känslor". Men det var det såklart ingen som sa. Alla pratade bara om rådmännen som är som monster och att man får arbeta 25 timmar om dygnet åtta dagar i veckan. Vilket ju i och för sig är sant, men jag föredrar att arbeta framför att sitta i en ring med mina arbetskamrater och ha någon klämkäck (och extremt irriterande) människa som står längst fram och kommenterar allt man säger med "ja, det där är typiskt för de som har din Myers-Briggs profil" eller "det är din Myers-Briggs profil som gör att du vågar lyfta fram de här frågorna"... TVÅ gånger har man dessutom fått plågas med det här...

Hur som helst, det var i slutet av den första teambuildingen som man skulle plocka upp ett vykort från golvet som skulle beskriva vilka känslor man hade inför den nya organisationen. Jag kan inte! Verkligen! Jag gör inte den kopplingen någonsin. Ett vykort med tåg på är för mig ingenting annat än ett vykort med ett tåg på.  Det kommer aldrig att symbolisera en inre resa eller en vilja att upptäcka eller något annat som trams. Ett tåg är ett tåg är ett tåg. Punkt slut.

Men jag tänkte i alla fall beskriva mig med en bild.



But then again, I lie a lot!


Andra bloggar om:
, ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback