CHIC - Not so chic

I helgen köpte jag den nya tidningen CHIC - En snabbare & snyggare shoppingtidning enligt deras egen uppgift. Jag är inte särskilt imponerad, vilket beror på att redaktionen har missat vissa fundamentala detaljer när det gäller en "shoppingtidning". Som t.ex inköpsställen.  Istället så har man kostat på sig raden "Köpställen på chic.se". Men förutom att jag som kund inte ska behöva klicka runt på deras plottriga hemsida för att hitta det jag söker så är inte listan komplett ens där.

Var köper man den underbara klänningen av Angelo Mariani?! Och jag struntar fullständigt i att jag är tingsnotarie och följdaktligen egentligen inte har råd att köpa en klänning för 15 000 kr!

Förutom det innehåller tidningen ett pliktskyldigt, extremt kort reportage om Kina och OS, lite intervjuer med kändisar, lite skvaller, make-up tips...

Men vad kan man vänta sig av en tidning som har en chefredaktör som springer omkring och filmar sig själv med en mobil (är hon 15 år eller?) och en modechef som skriver under sitt bidrag till eländet med "Kram Hulda".

Det låg mer tankeverksamhet bakom skoltidningen vi gjorde i fyran.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback