Major crisis!

Min äggkopp gick sönder idag! Det här kanske verkar som småsaker men det är riktigt jobbigt! Den här äggkoppen var vad som fanns kvar av ett par äggkoppar som jag köpte när jag levde i ett parförhållande som nu är lika slut som äggkopparna. Fast det är klart, vi klarade oss levande ur det...

Hur som helst, nu har jag ingen äggkopp längre... Det gick ju bra så länge jag hade min äggkopp kvar, då behövde jag liksom inte fundera på det... Men nu måste jag alltså köpa en ny äggkopp. Jag hade nog tänkt mig Alessi, jag älskar Alessi! Sen börjar tvångstankarna... Borde man inte köpa två äggkoppar..? Kommer de att titta på mig i affären och tänka "haha, hon är singel, hon köper bara en äggkopp!"? Eller kommer de att tro att jag samlar och bara köper en i taget? Och borde man inte ha fler äggkoppar utifall man skulle få besök? Men det kanske verkar desperat? Eller alldeles för förhoppningsfullt..? Typ "nu köper jag två äggkoppar för jag vet att jag kommer att få ligga i helgen och dessutom med en man som är värd att bjuda på frukost"?

Jag ska nog inte ha någon ny äggkopp! Det är i alla fall massor med kolesterol i ägg!

Andra bloggar om:
, ,

Kommentarer
Postat av: Frida

haha, liknar mina funderingar..
själv brukar jag köpa ost o kex o massa gott på fredagar för att folk ska TRO att jag ska hem o mysa med nån..
men i verkliga livet sitter jag sedan o smäller i mig allt själv..
patetiskt, inte sant?

Postat av: Juristen

Tack, skönt att det inte bara är jag :D

2008-05-28 @ 20:20:03
URL: http://juristensdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback