Dags för namnbyte

Igår kollade jag på Brottsplats:Frankfurt på TV. Tydligen så är serien omåttligt populär i Tyskland och har gått ända sedan 70-talet. Själv så tyckte jag absolut att den var sevärd, sådär lite lagom en vardagskväll innan det är dags att sova. I gårdagens avsnitt blev ett antal damer mördade, för att göra en lång historia kort. En av de mördade damerna hette frau Anuscheck...

ANUSCHECK!?!

Jag kan inte tyska, men det kan väl inte vara vackert på tyska heller? Men om det nu känns okej på tyska undrar jag om hon skulle ha bytt om hon flyttat till Sverige?

Jag har en kompis som, bland annat, heter Sol. Hennes man lade Måne till sina förnamn. Det är vackert. Och gulligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback