Badhotellet i Riddarfjärden

JAAAAAAAAAAAAA, jag vill ha ett kallbadhus i Riddarfjärden. Det är jättefint! Riddarfjärdsföreningen, de som inte vill ha kallbadhuset, har 6000 medlemmar. De protesterar och protesterar... 6000 medlemmar? Stockholms innerstad har över 1 miljon invånare och de som vill ha badhuset är uppenbarligen inte lika högljudda. Men den som tiger samtycker, eller hur var det nu igen.

Men kallbadhuset är vackert och Riddarfjärden är centralt och fint. Usch, vad jag är trött på bakåtsträvare!

Andra bloggar om:
,

Kommentarer
Postat av: Birgitta Jonsson

Hej anonyma bluggare! Du blandar ihop det. Kallbadhuset ska ligga i Strömmen vid Rosenbad. Det som planeras i Riddarfjärden är ett hotell, det vill ingen ha.

Postat av: Juristen

Okej, då har jag missförstått. Men varför vill ingen ha ett hotell? Och vem bestämmer att "ingen" vill ha det?
Jorden är platt, homosexualitet är en sjukdom och Stadhuset förfular staden?

2007-08-26 @ 00:23:35
URL: http://juristensdagbok.blogg.se/
Postat av: Peter Kinnmark

Kallbadhuset i Riddarfjärden är till klart övervägande del är helt publik med park, promenad, café och bar på taket, strand och kallbad i mitten (husets klart största rum) och resturang, spa och hotell (ungefär 1/3 av ytan) i ringarna. Kolla gärna själv med bygglovsansökan!
Mvh Peter
PS När Birgitta Jonsson skriver "ingen" gissar jag att hon tänker på sina grannar på Norrmälarstrand.

2007-08-26 @ 08:35:29
URL: http://www.stockholmkallbadhus.se
Postat av: Juristen

Jag vill ha det i alla fall... Tycker faktiskt att det låter jättetrevligt om jag ska vara ärlig.

2007-08-27 @ 10:20:42
URL: http://juristensdagbok.blogg.se/
Postat av: Peter Kinnmark

Kul att du är positiv! Gillar du projektet, så gå in på Stockholm Kallbadhus hemsida. Där kan du se mer - och höra av dig till berörda politiker!

2007-08-28 @ 15:49:37
URL: http://www.stockholmkallbadhus.se
Postat av: Juristen

Ursnyggt! Och nu har jag skrivit på den listan också :)

2007-08-28 @ 17:54:04
Postat av: Birgitta Jonsson

När jag säger ingen ljuger jag litet. Men jag gissar inte som Peter. Det finns c 50 personer som skrivit till Stadsbyggnadsnämnden och sagt ja. Men det är bara 1/2 % av alla som hört av sig så det är nästan ingen.
Samtidigt finns det över 2000 brev och mail med nej och av dem kommer ungefär 40% från Kungsholmen (inte så många från Norr Mälarstrand, jag har bara hitta ett tjugotal). De övriga fördelar sig på c 20% från övriga innerstan och 40% från förorterna och resten av Sverige.
Det finns också ett par hundra listor för "nej" med nästan 7000 namn. Och det finns många fler på gång ute. Ingen har gjort en enda ja-lista.
Den som vill något får jobba för det och inte bara gnälla över att andra vill annorlunda.

2007-09-02 @ 00:05:38
URL: http://www.raddariddarfjarden.se
Postat av: Peter Kinnmark

Har Birgitta Jonsson statistiskt bevisat att Stockholm är Nej-sägandets huvudstad? Min enda inväning är mot hennes sista mening, som istället borde vara "Den som INTE vill något får jobba för det...".
Man kan ju börja undra över att staden överhuvud taget finns till! Men jag är helt säker på att stadens grundare inte hade det negativa som sin paroll - och att dom skulle vara stolta över att det fortfarande kämpas för att stockholm utvecklas - nej-sägarna till trots!

2007-09-07 @ 10:49:58
URL: http://www.stockholmkallbadhus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback